maanantai 21. huhtikuuta 2014

Aurinkoa ja lämpöä

Eiliseen postaukseen vielä vähän lisäystä...

Jääkurjenmiekka 'George' ja krokuksia

Kun siirrettiin halkokasa miehen kanssan bongattiin tämä... huhhu... ja toinen vielä isompi "pesä" oli yhden lecaharkon alla... Viimevuonna reagoin kyllä että bongasin melko paljon kotiloita, mutta ajattelin ehkä lähinnä että kaikki (paitsi liljkukot) ovat tervetulleita mun puuarhaan... tai jotain... No, nyt voin ehkä herätä ja tajua ongelma ennen kuin se räjähtää käsiin...



Sitten kukkioihin, voisiko tämä olla Tähdikki (ornithogalum)?



Ja tämä on ehkä sympaattisin Krookus ikinä - krokus minimus!!



Ihanaa kun on eri lajikkeita jotka kukkivat eri aikaan... tässä edessä aikaisin Krookus mun pihalla joka on jo lakastunut, ja sen takana valkoinen ja tumman lila krookus (en tietty muista lajikkeita ja nimiä...)




6 kommenttia:

  1. Voi yök, kuinka paljon kotiloita. Kannattaa ruveta hävittämään niitä ajoissa ennenkuin ne valtaavat koko puutarhan

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jepp, olin onneksi hankkinut jo Esbaun etanan torjunta-ainetta jostain syystä, joten sitä olen nyt sirotellut kukkapenkkeihin.

      Poista
  2. Kuvan kukka näyttää ihan tähdikiltä, tosin kuvakulma ei ole paras mahdollinen tunnistamiseen ; )
    Lehtokotiloita kannattaa myös kerätä iltaisin ja hävittää ne. Aika nopeasti siinä samalla oppii niiden majailupaikat, joten kerääminenkin helpottuu.
    Oih, miten suloisia pikku krookuksia : )

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tähdikin tietolapussa lukee että pitäisi olla 20cm korkea... minun on ehkä 5cm... siitä lähinnä hämäännyin ehkä.
      Nuo minimukset on aivan mielettömän hellyyttäviä! <3

      Poista
  3. Vastaukset
    1. Eikös - aivan mielettömän hellyttävä mun mielestä! <3

      Poista

Ilahdun todella paljon kun jätät kommentin! Kiitos!
Jag blir jätte glad när du lämnar en kommentar! Tack!