maanantai 20. helmikuuta 2012

Hienohelma - asparagus densiflorus - Hängsparris

Hienohelma tai häntäparsa (asparagus densiflorus) on viihtynyt kanssani kohta vuoden. Tästä sanottiin kun ostin sen että todella hankala hoitaa, mutta kun nyt netistä on lukenut hoito-ohjeita, niissä väitetään että tämä on helppo hoitoinen. No, se vaikuttaa helppo hoitoiselta. Se saa vähän kuivahtaa kasteluiden välissä. Sumuttelen sitä tasaisin väliajoin.
Juuret näyttää hassulta, ja ne viihtyvät pienessä ruukussa. Nyt vaihdoin kyllä numeroa isompaan ruukkuun kun vanha ruukku oli haljennut.

Hängsparris (asparagus densiflorus) har trivats med mig snart i ett år. När jag köpte den sades de till mig att den är svår skött, men nu när jag kolla lite på nätet så verkar de allmänt att den skulle vara en lätt skött växt. Nå, den verkar lätt. Jag låter den torka lätt mellan bevattningarna. Och så duschar jag den med jämna mellanrum.
Dens rötter ser tassiga ut, och de trivs i en liten kruka. Nu bytte jag dock till en nummer större kruka för den gamla hade spruckigt.

Juu, pyykkilauta on oiva kukkateline - jo bykbrädet fungerar bra som blomställning

Juuret - rötterna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahdun todella paljon kun jätät kommentin! Kiitos!
Jag blir jätte glad när du lämnar en kommentar! Tack!